Основні тези засідання Українського християнського академічного товариства у Києві

DSC03592

У середу, 22 травня, у Національному заповіднику «Софія Київська»відбувся семінар Українського християнського академічного товариства (УХАТ) «Ідея Київської Церкви: візія і рецепція». Захід проводився в межах XІІ Екуменічного соціального тижня «Відповідальність VSПопулізм”, який від 21 до 22 травня 2019 тривав у столиці.

На семінар зібрались духовенство та науковці для обговорення минулого, сьогодення та майбутнього Української Церкви, що є особливо актуальним в наш час. Зі вступним словом до доповідачів та гостей звернувся відповідальний секретар УХАТу Тарас Дмитрик.

 За словами першого довідача, ректора Відкритого православного університету Святої Софії Премудрості, митрофорного протоієрея Георгія Коваленка, Київська Церква – києвоцентрична, яка бачить своїм центром Київ і Володимирову купіль. Непорозуміння та конфлікт усередині Української Церкви виникає внаслідок нереципіювання. Лише єдність і діалог дадуть змогу розвивати Київську Церкву. «Конфлікт – це привід розмовляти і знаходити рішення… Будь-які конфлікти повинні відбуватися в публічному діалозі», - зауважує отець.

DSC03564

Президент Інституту екуменічних студій УКУ отець-доктор Іван Дацько наголосив, що «Поняття Київської Церкви є актуальним для людей Володимирового хрещення, тобто для греко-католиків і православних». На його думку, однією з основних характеристик Київської Церкви є сопричастя, що є водночас ціллю та ідеалом, до якого прагне УГКЦ сьогодні. Повнота православ’я включає повноту католицичності і навпаки. «Київська Церква виросла в екуменічній традиції, складова якої Константинополь та Церква Заходу. Це рівночастя та сопричастя ніколи не зникало, -констатує митрофорний протоієрей Іван Дацько, - хоча і забувалося».

DSC03588

Професор Олександр Саган, провідний науковий співробітник Інституту філософії ім. Г. Сковороди НАН України, зазначив у своїй доповіді, що Київському християнству притаманні такі риси, як універсалізм, антицезарепапизм, антимесіантство, патріотизм, євангелізм. І воно є невід’ємною ланкою християнської європейської культури.

DSC03594

Митрополит Переяслав-Хмельницький і Вишневський УПЦ МП Олександр (Драбинко) у доповідному слові сказав, шо «ідея Київської Церкви розроблялася греко-католиками та православними у другій половині минулого століття. Але остаточно її час настав зовсім нещодавно: коли Україна здобула свою державність, яку підтвердила двома революціями. Київська Церква сьогодні – «це ідеологічний тренд, привласнити який би хотілося різним церковним спільнотам або навіть окремим церковним діячам». Київське християнство є цінним для українців не лише тим, що є нашою національною спадщиною. На думку владики, його цінність полягає у євангельському дусі, який проникав і наповнював тогочасне церковне життя та київську культуру.

DSC03624

Ще одна дуже важлива думка прозвучала від викладача Київської православної богословської академії о. Андрія Дудченка: «Київська Церква – це єдність в обряді попри роз’єднаність у євхаристії, яку, на жаль, сьогодні ми маємо».

            Під час семінару прозвучало ще багато мудрих думок про проблеми та перспектив розвитку Київської Церкви та відбулась активна дискусія.

Детальніше читайте на сторінках інтернет-видання «Духовність» та на сайті Інституту екуменічних студій УКУ (http://www.ecumenicalstudies.org.ua/)

Довідка:

Українське християнське академічне товариство є відкритим для науковців усіх представлених в Україні християнських традицій. Товариство покликане до роздумів над призначенням Київської Церкви, питанням,  котре досі є маловивченим в Україні та світі. Самобутність Київської Церкви полягає у збереженні живої традиції, незважаючи на болісні історичні обставини та на конфесійні поділи модерної епохи.

Прес-служба ХІІ Екуменічного Соціального Тижня